Liiviläisprisman läpi tarkastellen voi nähdä koko kuvan Latviasta

Osana Euroopan kielten päivän tapahtumasarjaa Latvian suurlähetystö Helsingissä kutsuu luennolle torstaina 24. syyskuuta kello 18 Töölön kirjaston Mika Waltari -saliin (Topeliuksenkatu 6, Helsinki). Runoilija ja Liivin instituutin johtaja Valt Ernštreit kertoo liivin kielestä ja liiviläisten kulttuuriperinnöstä: ”Liiviläisprisman läpi tarkastellen voi nähdä koko kuvan Latviasta.” Liivin kielellä kirjoittavia runoilijoita on maailmassa vain kolme, ja he kaikki elävät Latviassa. Luennon jälkeen runoilija Baiba Damberga lukee runojaan liiviksi.

Pidetään huolta omasta ja toistemme terveydestä: ethän tule tapahtumaan, jos et tunne oloasi terveeksi tai sinulla on koronaviruksen taudinkuvaan kuuluvia oireita! Luento on englanninkielinen ja sitä voi seurata myös verkon kautta https://fb.com/RozentalsSeura/live.

Latvian suurlähetystö Helsingissä juhlistaa Euroopan kielten päivää jo kolmatta vuotta. Runoilijoiden osallistumista Euroopan kielten päivän tapahtumiin tukevat Latvian Literature ja Rozentāls-seura.