Kielikurssi Ventspilsissä

Rozentāls-seura järjestää latvian kielen kesäkurssin Ventspilsissä 27.6.-1.7.2022. Opettajana toimii Pauls Balodis ja matkanjohtajana Jenni Kallionsivu. Kurssi on suunnattu latviaa seuran kursseilla 1-2 vuotta opiskelleille tai muuten vastaavat taidot hankkineille Rozentāls-seuran jäsenille. Uudet jäsenet ovat tervetulleita! Tarvittaessa kysy lisää sähköpostitse info@rozentals-seura.fi.

Kurssimaksu 450 euroa sisältää majoituksen Dzintarjūra-hotellissa Ventspilsissä yhden hengen huoneessa (oma WC ja suihku) aamiaisineen, opetuksen 4 oppituntia per päivä sekä iltaohjelman kolmena iltana kurssin aikana. Rozentāls-seuran edustaja Jenni Kallionsivu on kurssilla mukana koko ajan. Kurssilaiset järjestävät matkansa Ventspilsiin ja takaisin itse. Mikäli kiinnostusta löytyy, voidaan myös miettiä yhteistä kuljetusta Riiasta Ventspilsiin ja takaisin erillisestä maksusta.

Iltaohjelmaan kuuluu muun muassa retki Mazirbeen ja Liiviläisten talolle omalla bussilla. Siellä kulttuurihistorioitsija Baiba Šuvcane kertoo liivin kielestä ja liiviläisestä kulttuurista (englanniksi, tulkataan tarvittaessa suomeksi). Ohjelmassa on myös kiertoajelu Hercogs Jēkabs -veneellä: ajelulla nähdään niin vanhakaupunki, Venta-joen suisto kuin Ventspilsin perinteikäs satamakin.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset sähköpostitse info@rozentals-seura.fi.